Senin, 04 Februari 2013

Dazed & Confused: "G-Dragon - Kpop's Golden Boy"


130202-gdragon-dazedconfused
(Edwina Mukasa is a London writer obsessed with K-pop. Every month she'll offer her view on the world's wildest pop music scene, starting today with this piece about the Korean Michael Jackson, G-Dragon.)
Ji-yong Kwon, the 24-year-old otherwise known as G-Dragon, is one of the most powerful artists within the K-pop industry and the current King of K-pop. The leader of the biggest K-pop group around, BIGBANG, the 24-year-old G-Dragon has been in the industry for over 15 years, first as a trainee at age 8 for SM Entertainment, the most powerful Entertainment company in Korea. Years later, he moved to Hip-Hop centric YG Entertainment, the famed company behind artists like girl group 2NE1 and the world's favourite oppa, PSY. Despite coming from a music industry where manufactured pop is shamelessly widespread, G-Dragon manages to challenge our ideas of mass produced pop music with his contributions to many of current K-pop hits with BIGBANG’s “Bad Boy”, “Fantastic Baby”, and “Monster”.
His latest singles from 2012's One of A Kind EP released last year contained a more matured approach than his 2009 debut solo album Heartbreaker. Songs like “That XX” reveal a more slow, and pensive character in comparison to songs like “One of a Kind” and “Crayon” which execute a series of transformations, revealing a more buoyant and confident temperament in both music and style. As a part of BIGBANG, his musical style originally targeted young female fans, but with his solo efforts his music reaches beyond different demographic groups as his music delivers an anecdote for a generation of young modern Koreans stemming away from Korean conventions.
130202-gdragon-dazedconfused2
K-pop would not be where it is now without its individual packaging style. Its art direction is as addictive, highly controlled and colourful as a packet of skittles. G-Dragon uses this to be as conspicuous as possible, within cute, demure even, Korean archetypes. Frequently dressed in gear by Balmain, Chrome Hearts, Jeremy Scott, Comme des Garçons and Givenchy, Nicola Formichetti is such a fan he asked him to soundtrack his Mugler show – you can check out his strongest ten looks in the gallery above. Musically, Grimes provided one of her more fangirl moments on twitter, writing “G Dragon i love you

indo trans

Dazed & Confused: "G-Dragon - Golden Boy Kpop ini"
(Edwina Mukasa adalah seorang penulis London terobsesi dengan K-pop Setiap bulan dia akan menawarkan pandangannya pada scene musik pop terliar di dunia, mulai hari ini dengan potongan tentang Michael Jackson Korea, G-Dragon..)
Ji-yong Kwon, 24 tahun atau dikenal sebagai G-Dragon, merupakan salah satu seniman yang paling kuat dalam industri K-pop dan Raja saat ini K-pop. Pemimpin kelompok K-pop terbesar di sekitar, BIGBANG, 24 tahun G-Dragon telah di industri selama lebih dari 15 tahun, pertama sebagai trainee pada usia 8 untuk SM Entertainment, perusahaan hiburan yang paling kuat di Korea . Bertahun-tahun kemudian, ia pindah ke Hip-Hop YG Entertainment sentris, perusahaan terkenal di belakang artis seperti kelompok gadis 2NE1 dan dunia oppa favorit, PSY. Meskipun berasal dari industri musik di mana pop diproduksi adalah tanpa malu-malu luas, G-Dragon berhasil menantang ide-ide kita musik massal pop diproduksi dengan kontribusi untuk banyak saat ini K-pop hits dengan "Bad Boy" BIGBANG, "Fantastic Baby", dan "Monster".
Single terbarunya dari Satu 2012 yang A Kind EP dirilis tahun lalu terdapat pendekatan yang lebih matang dari tahun 2009 Heartbreaker debut album solo. Lagu-lagu seperti "XX itu" mengungkapkan karakter yang lebih lambat, dan termenung dibandingkan dengan lagu-lagu seperti "One of a Kind" dan "Crayon" yang mengeksekusi serangkaian transformasi, mengungkapkan temperamen lebih ringan dan percaya diri di kedua musik dan gaya. Sebagai bagian dari BIGBANG, gaya musiknya awalnya ditargetkan penggemar wanita muda, namun dengan upaya solo musiknya mencapai luar kelompok demografis yang berbeda sebagai musiknya memberikan sebuah anekdot untuk generasi muda Korea modern yang berasal dari konvensi Korea.
130.202-GDragon-dazedconfused2
K-pop tidak akan di mana sekarang tanpa gaya kemasan individu. Arah seni adalah sebagai adiktif, yang sangat terkendali dan berwarna-warni sebagai paket skittles. G-Dragon menggunakan ini untuk menjadi seperti mencolok mungkin, dalam lucu, bahkan sopan, arketipe Korea. Sering mengenakan gigi oleh Balmain, Chrome Hearts, Jeremy Scott, Comme des Garçons dan Givenchy, Nicola Formichetti adalah seperti penggemar yang memintanya untuk soundtrack acara Mugler nya - Anda dapat memeriksa terkuat nya sepuluh penampilan di galeri di atas. Musik, Grimes memberikan salah satu dari saat-saat dia fangirl di twitter, menulis "G Dragon aku mencintaimu


Source: DazedDigital, http://bigbangupdates.com, & indo trans regar

Tidak ada komentar:

Posting Komentar